Warning: Constant AUTOSAVE_INTERVAL already defined in /home/4/d/dittitalia/wp-config.php on line 96

Warning: Constant EMPTY_TRASH_DAYS already defined in /home/4/d/dittitalia/wp-config.php on line 97
Betingelser - Ditt Italia

Betingelser

Betingelser som gjelder ved kjøp av produkter på Ditt Italia sine nettsider. Her finner du relevant informasjon du kan ha nytte av som kunde i Ditt Italia sin nettbutikk. Ta kontakt dersom du har spørsmål du ikke finner svar på her:

Kontaktinformasjon
Ditt Italia
Eies av JTM Consult AS
Skogvegen 1, 2072 DAL
Org.nr: 920 504 515 MVA
kundeservice@dittitalia.no

Generelle salgs- og leveringsbetingelser for Ditt Italia:
Vi forbeholder oss retten til å velge alternative produkter dersom leveringssituasjonen fra leverandører tvinger oss til dette. Dette opplyser vi isåfall deg som kunde om i forkant av forsendelse. Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil på nettsiden.

Ordrebekreftelse
Kunden mottar ordrebekreftelse på e-post rett etter bestilling.

Betaling
Alle priser er i norsk valuta (NOK) inklusive merverdiavgift (moms). Vår netthandel er kun for personer over 18 år. Det er Ditt Italia ved eier JTM Consult AS, som er ansvarlig for transaksjonen din. Kjøper velger betalingsmetode i nettbutikken. Kortbetaling skjer via Stripe sine tjenester. Betaling via VIPPS skjer gjennom VIPPS sine tjenester.

Faktura for bedrifter
Bedriftkunder som er forhåndsgodkjent:
Bedriftskunder med solid egenkapital kan velge etterskuddsvis faktura som betalingsmetode. Dette må avtales med Ditt Italia i forkant av bestillingen, og vi forbeholder seg retten til å kansellere ordre i tilfelle svak soliditet.

Bedriftkunder som ikke er forhåndsgodkjent – kjøp av lagervarer:
Bedrifter uten forhåndsgodkjenning kan handle lagervarer av oss ved å betale faktura forskuddsvis eller bruke kortbetaling som betalingsmetode.

Bedriftkunder som ikke er forhåndsgodkjent – kjøp av bestillingsvarer:
Bestillingsvarer vil være tydelig merket med teksten “bestillingsvare” i produktbeskrivelsen. For at vi skal kunne ta inn bestillingsvarer til deg, må du betale en del av kjøpesummen på forhånd. Betaling skjer etter følgende modell:

30% av kjøpesummen betales som delsum 1/2 før varen bestilles fra Italia av oss.
70% av kjøpesummen betales som delsum 2/2 før varen sendes ut til deg fra oss etter import.

Delsum 1 vil ikke bli refundert. Varen blir ikke sendt ut til kunde før hele kjøpesummen er betalt og registrert på vår konto. Dersom ikke delsum 2 betales, er delsum 1 å anse som tapt for kunden.

Frakt
Fast fraktpris kr. 99,- eller lokal henting. Varene blir sendt med det mest hensiktsmessige fraktproduktet, og vi sender deg en sporingskode for forsendelsen dersom det inngår i fraktproduktet.

Leveringstid
Dine varer vil, under normale omstendigheter, sendes ut 1-4 virkedager etter vi har mottatt din bestilling. For kampanjer og bestillingsvarer kan det gjelde egne leveransetider som angitt. Inneholder ordren din både lagervarer og bestillingsvarer, vil ordren bli liggende til bestillingsvaren er kommet inn på vårt lager for komplettering.

Skadet forsendelse
Ved transportskader hos Posten og Bring gjelder det å få registrert skaden ved mottak av forsendelsen eller umiddelbart etter at du har oppdaget skaden. Du må da levere inn de skadede varer og emballasjen som de kom i på nærmeste postkontor eller utleveringssted. Betjeningen vil da hjelpe til med å fylle ut et skademeldingsskjema som du sender til Ditt Italia, sammen med en oversikt over hva som har blitt skadet. Vi vil deretter ta oss av den videre saksgang. Det er kun når disse kravene er oppfylt at kunden vil få erstattet en ødelagt forsendelse.

Reklamasjon
Reklamasjon gis ved feil eller mangler på varene. Ved reklamasjon kan du velge mellom ny vare eller pengene tilbake. Ta kontakt med Ditt Italia på e-post: kundeservice@dittitalia.no, før en ev. retur som skyldes reklamasjon. Vi dekker returkostnadene. Reklamasjonsskjema må fylles ut og returneres sammen med varen. Reklamasjon for privatkunder skjer iht. Forbrukerkjøpsloven.

Angrerett
Du har etter Kjøpsloven full angrerett i 14 dager som privatkunde. Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Eventuell beskadigelse eller forringelse skal ikke ha skjedd som følge av uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. Ta kontakt med Ditt Italia på e-post: kundeservice@dittitalia.no, før en ev. retur som skyldes bruk av angreretten. Returforsendelse må betales av kjøper. Kjøper har risikoen for transporten tilbake til avsender. Angrerettskjema må fylles ut og returneres sammen med varen. Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp (privatkunder).

Retur ved reklamasjon eller bruk av angrerett
Ta kontakt med Ditt Italia på e-post: kundeservice@dittitalia.no, før du sender varene tilbake ved reklamasjon eller bruk av angrerett. Varene skal pakkes forsvarlig og sendes til:
Ditt Italia, JTM Consult AS, Att: Jan Terje Melandsø, Skogvegen 1, 2072 DAL

Personopplysninger
Ditt Italia er ansvarlig for de personopplysninger du som kunde oppgir til oss. Denne informasjonen blir brukt for å gi deg best mulig service og for å gi deg gode tilbud fra oss. Vi hverken gir eller selger opplysninger om deg videre til noen utenfor Ditt Italia sin nettbutikk. Personopplysningene vil kunne benyttes så lenge du er aktiv kunde hos Ditt Italia. De vil bli oppbevart inntil du sletter opplysningene selv eller ber om at de blir slettet.

Konfliktløsning
Klager rettes til Ditt Italia innen rimelig tid, e-post: kundeservice@dittitalia.no. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller www.forbrukerradet.no

Copyright
Innhold på nettsidene til dittitalia.no kan ikke lasts ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten forhåndssamtykke fra Ditt Italia. Disse nettsider er beskyttet etter bl.a. opphavsretts–, markedsførings– og varemerkelovgivningen.